fredag 19 januari 2018

Vad har jag på ISKen om 5 år?



Om du inte redan har upptäckt Stefan Thelenius eminenta sparkalkylator så rekommenderar jag att du tar dig en titt på den om du är intresserad av att visualisera hur ditt sparande kommer att utvecklas över tid. Jag testade att kolla hur min ISK skulle kunna utveckla sig de närmaste fem åren. Jag har ju satt som mål för 2018 att ISKen ska nå 200 000, och det ser ju inte helt omöjligt ut. Jag har räknat med 5% värdeutveckling, men förhoppningen är att den kommer att vara högre. 

För att nå miljonen däremot var det bara att inse att jag behöver lägga på ett kol om jag inte vill att det ska ta evigheter (mer än 10 år), men å andra sidan vet jag inte ens om det är ett mål jag prioriterar i nuläget. Jag tror jag nöjer mig just nu med att ta delmål, speciellt med tanke på att jag inte har ett syfte/mål än med vad pengarna ska användas till i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar