lördag 21 april 2018

Lönerevision 2018


Då har jag fått besked om vad min lönerevision landade på: 2000kr ca. Inte så illa, med tanke på att det var en tusenlapp som gällde initialt, men min chef ville höja upp mig lite till för att justera. Dessutom är det en procentökning med lite över 4%, vilket ändå får anses nära mitt initial mål om 5% ökning. Vet inte om den extra ökningen innebar att jag låg lågt i jämförelse med mina kollegor, eller om det var en lite morot som tack för min insats det senaste året. Förmodligen lite av båda. Ännu bättre var beskedet att det var min fasta grundlön som skulle höjas. Det innebär att det sätts av lite mer i tjänstepension, vilket bara är bra. Jag får dessutom lite mer när jag sitter mellan uppdrag, då det bara är min fasta grundlön som betalas ut då.

Den extra slanten per månad ska såklart sparas. Jag tror jag höjer månadssparandet i ISK:en med en tusenlapp, så får den andra tusenlappen åka in på ett spar/buffertkonto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar