fredag 16 mars 2018

Uppdatering: löneförhandling

Jag skrev i mitt förra inlägg om diverse spekulationer inför min löneförhandling, men tji  fick jag, det blir endast en revision i år enligt min chef. Jag kan dock löneförhandla när som helst under året, så det är ju alltid något. Beroende på vad utfallet blir av revisionen så kan det vara läge för ett lönesamtal/förhandling ändå längre fram, för jag vill veta konkret vad jag måste göra för att höja min rörliga del med x antal tusenlappar.


  • Mer certiferingar? 
    • - No probs, I fix! (har tagit 3 redan under året).
  • Engagera mig mer i intern kompetensutveckling? 
    • - Har redan gjort ett försök att ragga några kollegor till en arbetsgrupp, det gick...inte alls. Inte som att folk hoppar högt av glädje över att lägga ner fritid på jobbet.
    • - I övrigt gnäller jag regelbundet om vad som borde fixas inom diverse områden, så risken finns väl att jag åker på att fixa dem också.
  • Jobba mer?
    • -Eh, no. Ligger redan på över 98% i snitt, och jag är dessutom aldrig sjuk eller drar av tid för tandläkare/läkare/etc, utan jobbar alltid igen tiden, så jag är en vinstmaskin redan.
  • Bli mentor/team lead för några kollegor?
    • -Kan ev komma upp på tapeten, men jag är så pass junior ändå att jag inte riktigt ser varför (än). Dock kul att vara mentor/buddy, men team lead...nja.
  • Annat?
    • - Har ingen aning om vad mer som kan komma upp....hålla ett seminarium externt inom mitt expertisområde? Vi får väl se. Tror min chef kan komma på massa roliga och utmanande uppgifter/mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar