tisdag 6 februari 2018

Börsnedgång


Fritt fall?

Ingen kan väl ha missat att det just nu pågår ett börsras, varenda nyhetssajt och ekonomiblogg diskuterar ämnet för fullt. Själv ligger jag också på minus, men tänker att det alltid kunde ha varit värre. När jag precis hade öppnat min ISK var jag också med om en dipp på börsen, och jag har bara väntat på att det skulle ske igen. Ingenting kan gå bra i all evighet.

Dock funderar jag på att justera portföljen något framöver, så att mina ränte- och obligationsfonder tar upp en större andel än i nuläget. De agerar som en krockkudde i situationer som den ovan, och gör att fallet inte blir fullt lika djupt. I nuläget utgör de en 26% av portföljens totala värde, vilket är lite lite om man ska följa rådet att ha lika stor andel som man är gammal (wut, jag är väl 26!?).

Jag sitter lugnt i båten tills vidare. Jag har ju mitt månadssparande uppsatt, så på sin höjd följer jag börsutvecklingen framöver lite mer noggrant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar